ایمن تجهیز آریا ( ایمنی و سلامت در ساختمان )

تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی برای قطع کردن گاز به هنگام زلزله و یا نشت گاز در ساختمان

ایمن تجهیز آریا ( ایمنی و سلامت در ساختمان )

تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی برای قطع کردن گاز به هنگام زلزله و یا نشت گاز در ساختمان

ایمن تجهیز آریا ( ایمنی و سلامت در ساختمان )

اجرای مقررات ملی ساختمان مبحث 17

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سیستم کنترل هوشمند موتورخانه، سامانه ای است که از طریق آن تجهیزات داخل موتورخانه متناسب با نیاز حرارتی داخل ساختمان به کارگرفته می شوند، تشخیص این نیاز از طریق سنسورهای داخل موتورخانه و خارج ساختمان و با توجه به شرایط محیطی توسط سیستم هوشمند انجام می پذیرد، این امر باعث می گردد تا علاوه بر کاهش مصرف سوخت موتورخانه میزان استهلاک تجهیزات کاهش یافته و آسایش حرارتی داخل ساختمان در حد استاندارد خود تنظیم گردد.

در حال حاضر جهت تنظیم دمای آب مورد نیاز گرمایشی و مصرفی ساختمان در موتورخانه از ترموستات‌های معمولی استفاده می‌شود که توسط متصدی موتورخانه بر روی دمای ثابت تنظیم می گردد و بر اساس نقطه تنظیم شده نسبت به خاموش و روشن کردن مشعل‌ها اقدام می شود، از معایب اصلی این ترموستات‌ها عدم واکنش در مقابل تغییرات دمای هوای خارج ساختمان و همچنین وضعیت عملکردی در ساعات مختلف شبانه روز می‌باشد. به همین خاطر در صورت افزایش یا کاهش دمای هوای محیط خارج ساختمان موتورخانه با دمای ثابت کار می‌کند که موجب ایجاد گرمای بیشتر یا کمتر از حد مورد نیاز ساختمان می‌شود که عملاً بدون استفاده به هدر می‌رود. همچنین در ساختمان‌های اداری در هنگام شب یا ساعات غیر اداری نیز موتورخانه به فعالیت خود و تولید گرمای بدون استفاده ادامه می‌دهد. جهت رفع این مشکل، استفاده از سیستم‌های کنترل هوشمند موتورخانه با قابلیت برنامه‌ریزی ساعتی و هفتگی و همچنین مجهز به حسگر دمای محیط، توصیه می‌گردد.

این سیستم که دارای چند حسگر دما در داخل موتورخانه و یک حسگر دما در محیط خارج ساختمان می باشد، با اندازه‌گیری دمای محیط خارج ساختمان، دمای آب گرم مورد نیاز را (با خاموش یا روشن کردن مشعل‌ها) به نحوی تنظیم می‌کند که آب گرم مورد نیاز بر اساس شرایط موجود ساختمان تامین شود. در حقیقت با این روش، انرژی گرمایی متناسب با نیاز ساختمان تولید و از هدر رفت گرمای اضافی جلوگیری می‌گردد.

به همین خاطر استفاده از سیستم هوشمند موتورخانه ضمن کاهش استهلاک تجهیزات موجب می گردد تا مصرف گاز (بر حسب متر مکعب) در ساختمان های مسکونی حدود ۱۵درصد و در ساختمان های غیر مسکونی حدود ۴۵ درصد کاهش یابد، از آنجاییکه مبالغ قبوض گاز به صورت پلکانی محاسبه می شود، لذا مبالغ صرفه جویی ریالی در ساختمان های مسکونی حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

صرفه جویی مصرف انرژی حاصل از عملکرد سیستم هوشمند موتورخانه به چه شکلی حاصل می گردد ؟

۱- کنترل هوشمند آبگرم چرخشی داخل ساختمان (رادیاتورها، فن کویل ها و …) بر اساس نیاز ساختمان

۲- کنترل و تأمین آبگرم بهداشتی بر اساس میزان مصرف و پرت انرژی

۳- کنترل کارکرد موتورخانه بر اساس زمان کاربری و استفاده از ساختمان در ساختمان هایی که بصورت پاره وقت مورد استفاده قرار می گیرند

  • hossein sadeghi
  • ۰
  • ۰


  • hossein sadeghi